The Graypainters – Getting wasted in Istanbul

,

GPGW_thumb

Right after the police came the painters. The vapors of tear gas hadn‘t vanished yet, … when staff of the city council started to cover the graffiti around Gezi Park, which gave a testimony of wit and esprit of the movement. The whitewashing … had top priority. As if to say: Nothing happened. Nothing ever happened at all.

Deniz Yücel, Taksim is everywhere, Nautilus, Germany 2014

GW_GP_01

Nach der Polizei kamen die Maler. Die Tränengasschwaden am Taksim-Platz hatten sich noch nicht verzogen, … als sich Mitarbeiter der Stadtverwaltung daran machten, die Graffiti rund um den Gezi-Park, die von Witz und dem Esprit der Bewegung zeugten, zu übermalen. Die Übertünchung … hatte oberste Priorität. So, als wollte man sagen:
Es ist nichts passiert. Es ist gar nichts passiert.

Deniz Yücel, Taksim ist überall, Nautilus Verlag

 gezipark_03

GP_ABreitenstein_3040_04

Between 2013 and 2014 I visited turkey three times. The pictures in my book „The Graypainters | Getting wasted in Istanbul-Ankara“  show a collection of moments I experienced there. For example, Istanbul feels like a huge puzzle to me. Therefore, I decided to combine the different photographic series, which I produced while staying there, as a puzzle itself. They show riot grafitto that got overpainted in a cloak-and-dagger operation, strange and beautiful peculiarities and urban moments in times of social upheaval.

IMG_0095

Zwischen 2013 und 2014 habe ich die Türkei dreimal besucht. Die Bilder in meinem Buch „The Graypainters | Getting wasted in istanbul – Ankara“ sind eine Sammlung von Augenblicken, die ich dort erlebt habe. Istanbul zum Beispiel fühlt sich für mich wie
ein riesengroßes Puzzle an. Deshalb habe ich mich dazu entschlossen, die verschiedenen fotografischen Serien, die während meiner Aufenthalte dort entstanden sind, ebenfalls wie ein Puzzle zusammenzufügen. Sie zeigen die kurz nach den Unruhen in einer Nacht- und Nebelaktion übermalten Protestgraffiti, seltsame und schöne Eigenheiten und urbane Momente in Zeiten eines gesellschaftlichen Umbruchs.

istanbul_holga003

GW_GP_03  IMG_0037GP_ABreitenstein_04_bigistanbul_holga030 IMG_0056 IMG_0066 IMG_0095 Kopie

GW_GPABreitenstein_flyer_V

IMG_0124THE GRAYPAINTERS | Getting wasted in istanbul-Ankara

Hardcover, 108 pages, german and english

Book can be orderd via BLURB BOOK SHOP

Merken

Merken

Share Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Weitere Projekte